Dag 5 Monterey - Merced

27 juli 2015 - Merced, California, Verenigde Staten

De wekker om 7.30 uur gezet omdat we niet te laat willen komen voor de walvistour. Toch nog haasten om op tijd te zijn. Koffie maar meenemen voor onderweg. De keuze om gisteren meteen te reserveren blijkt een juiste. Bij de pier aangekomen zien we daar het bord SOLD OUT. De lucht zit aardig dicht en er valt zelfs een beetje miezer regen. Gelukkig is het al snel droog. Na zo'n 20 minuten varen hebben we geluk. Er worden walvissen gespot. Het blijken humpback whales te zijn: bultrugwalvissen. De fototoestellen blijven klikken. Soms lukt het om de staart mooi op de foto te zetten. En ook even wat filmpjes maken. Na een tijdje weer verder en dan worden de dolfijnen gespot. Ze zwemmen mooi met de boot mee. Prachtig gezicht. Op de terugweg zien we in de verte weer walvissen. Men vertelt dat dit de grijze walvis is. Een soort die veelvuldig voorkomt in deze wateren. Ook zien we weer veel robben en zeeotters. De tocht is geslaagd, ondanks het niet spotten van een orca. Terug op het vaste land gaan we nog even lunchen. Daarna naar de supermarkt om een koelbox te kopen. Deze (van tempex gemaakte) koelbox gaan we nodig hebben de komende tijd. We gaan vandaag van 18 graden in Monterey naar 34 graden in Merced. De reis verloopt voor een groot gedeelte via highway 152. Een mooie weg om te rijden. Rond half vier zijn we in Merced. Ook hier vinden we eenvoudig het hotel waar we de komende 2 nachten verblijven. Kitty en William nemen een duik in het zwembad. Rick en Stan kiezen voor de Wifi. Dat duurt een uurtje en dan valt de stroom uit. Het duurt ook een uur voordat dit weer hersteld is. We gaan op zoek naar voedsel maar dit valt nog niet mee. De mc Donalds en Burger King zijn gesloten. Dus de auto gepakt en wat zien we: Kfc. Dan die maar doen. Heerlijk die kip. Bij terugkomst in het hotel even in de lobby. Koffie drinken en een spelletje doen. Rond half negen naar de kamer en de weblog bijwerken. Ook even de komende dagen voorbereiden. Morgen gaan we naar Yosemite National park in het Sierra Nevada gebergte.

?

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ineke:
    27 juli 2015
    Hoe was julie ervaring in het bootje?
    Veel reisplezier vandaag en op naar de warmte, heerlijk hoor!
    groetjes Ineke