Dag 6 Yosemite national park

27 juli 2015 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Maandag 27 juli. We gaan vandaag naar Yosemite national park. Ruim anderhalf uur rijden. Tegen 10.00 uur bereiken we onze bestemming. We kopen een jaarpas waarmee we straks ook toegang hebben tot andere nationale parken. We hebben besloten naar Yosemite Valley te gaan en de auto bij de day park neer te zetten. Vanaf die plek maken we gebruik van de  Yosemite Valley shuttle bus welke door het park loopt. De drukte valt mee, wellicht omdat het maandag is. We stappen uit bij halte 16 Happy Isles om daar de route Vernal Fall mist trail te gaan lopen. Bij het beginpunt blijkt dat er diverse mogelijkheden zijn. Een aardige amerikaan ziet onze discussie en geeft geduldig uitleg. We hebben de route bepaald en komen dezelfde man een paar keer tegen. Is your family still happy ? Yes en hop daar volgt weer uitleg over het een en ander. Ook maakt hij wat foto's van ons 4 samen. Hij geeft wat tips over de te bezichtigen dingen. We maken een keuze en vervolgen onze weg. Woorden schieten tekort bij het zien van de enorme rotspartijen. En ook de watervallen Vernal fall en Nevada fall zijn schitterend om te zien. We gaan weer naar beneden en nemen even een break. Vervolgens met de shuttle bus naar punt 6 lower Yosemite Fall trail. Hier is het een stuk drukker. En minder mooi als punt 16. We gaan terug naar het bezoekerscentrum en vragen informatie over Glacier Point, het mooiste uitkijkpunt in van het park. Het blijkt dat dit uitkijkpunt kan worden bereikt via een bergweg van 32 mijl. Reistijd zo'n anderhalf uur. We overleggen en willen alle 4 gaan. Wat een goede beslissing is dat. Het uitzicht is onbeschrijfelijk. We genieten volop. Lang leve de digitale spullen. Na tig foto's gaan we terug. De reis naar het hotel duurt bijna drie uur. Een geweldige rit door de bergen. We zien de zon ondergaan en besluiten onderweg wat te eten. Met een volle maag leggen we het laatste uurtje af. Het is inmiddels donker. Om half tien komen we bij ons hotel aan. Nog even alles bijwerken en de dag van morgen voorbereiden. Morgen naar Sequoia national park met de enorme bomen.

1. Niek en Adriënne:
    28 juli 2015
    Fantastisch zoals jij iedere dag ons laat meegenieten.Als ik opsta eerst even vlug kijken wat jullie gedaan hebben.Je hebt al veel hulpzame amerikanen ontmoet, zo kom je op leuke plekjes. Veel plezier met de bomen hahaha.
  2. Marcella Withagen:
    28 juli 2015
    Blij dat de WiFi het in de morgen doet op de camping want ik vind het geweldig jullie belevenissen te volgen. Net als mam is dat het eerste wat ik doe :-)
  3. Gerard:
    28 juli 2015
    Inderdaad mooi al die bergen en waterval. En wat jullie mam en Marcella schrijven klopt . Nog veel plezier en geniet ervan.
  4. John:
    john en lenie
    28 juli 2015
    nou de activiteit is enorm van jullie.gretjes geniet ervan.
  5. Bart Huijnen:
    29 juli 2015
    Balen, ik mis het verhaal van dag 7. Foto's zie ik wel. Come on Kiwiko's. Keep up the good work!!