Dag 3 San Francisco

25 juli 2015 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vrijdag 24 juli, de 3e dag in San Francisco.

Na een stevig ontbijt maar weer eens op pad. Eerst naar the painted ladies in Steiner street. Deze mooie kleurrijke huizen liggen bij het mooie Alamo Square. Weer te voet heuvel op en heuvel af. Eenmaal beneden wederom de tram genomen. Bestemming pier 33. Vanaf deze plek vertrekt de boot naar Alcatraz. Binnen het half uur zetten we voet op the Rock. Na wat instructies op weg naar de audio-tour. Deze is ook in het nederlands ! De tour duurt een uurtje en laat het hele gevangenis gebeuren zien en horen. De vele verschillende cellen, de eetzaal, de luchtplaats, de ruimte van de bewaarders, etc. Hoewel toeristisch (1 miljoen bezoekers per jaar) een hele belevenis. Al Capone zou trots zijn. Na een uurtje of 3 met de boot terug. Op weg naar Lombard street. Naar men zegt het meest bochtige straatje ter wereld. Of dit nu waar is of niet, wel grappig om te zien. Pff we worden toch wat moe. En wat is het heerlijk weer. Drinken en wat lekkers gekocht en heerlijk in het park gezeten. Op aanraden van de receptioniste van het hotel eens gaan kijken bij een eetfestijn. Hier gaan de locals vrijdags naar toe. Er staan vele standjes met eten uit diverse landen. Stan, Rick en Kitty kiezen voor Koreaans. Maar wel met een Belgische inslag. Het wordt kip geserveerd in een wafel. Hoe verzin je het. Maar het smaakt voortreffelijk. William gaat  voor mexicaans. Wat er allemaal opzit is nog niet bekend. Het ziet er ook raar uit maar de smaak is overheerlijk. Na het eten even afblussen met een beker bier, californische kolscher. Terug richting het hotel. Maar eerst nog even China Town bezoeken. Na een half uur hebben we het hier wel gezien. We gaan terug naar het hotel. Morgen na het ontbijt de huurauto ophalen op het vliegveld. Vervoer naar het vliegveld is al geregeld via het hotel. San Fransico, dat was het dan. Op naar Monterey.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl