Dag 21 Los Angeles

12 augustus 2015 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Helaas, onze laatste dag. We gaan met de hop on hop off Los Angeles verkennen. Het vertrek is helemaal aan de andere kant van Hollywood Boulevard dus gaan we met de metro. We kopen een dagkaart want deze hebben we vanavond ook nodig. Net als gisteren is het nog redelijk bewolkt op dit tijdstip. We volgen een stukje de rode route maar stappen over op de gele route richting Beverly Hills. We stappen uit en lopen wat rond. Later nemen we de gele route. We gaan naar Santa Monica beach. Stan ziet veel dingen uit GTA en is onze gids. Waar gamen al niet goed voor is. Hop weer met de bus naar Venice beach. We zien van alles, maar het gaafste zijn de skaters. We gaan door naar de haven en nemen nog wat foto's. Terug moeten we natuurlijk ook dus Hop op de bus. Het overstappen bij de knooppunten duurt lang. Zullen we wel op tijd komen bij de wedstrijd ? He daar is een taxi. Hop in de taxi deze keer. Het is erg druk in LA. Een half uur later zijn we bij ons hotel. Mooi, we hebben nog tijd. Even opfrissen en dan met de metro naar de wedstrijd. Bij de eindhalte zoeken we de speciale supportersbus. Deze brengt iedereen met een wedstrijdkaartje vanaf dit punt naar het stadion. En gelukkig een eigen busbaan. Een kwartier later zijn we bij het stadion. Nog een half uur voordat de wedstrijd begint. Even eten en drinken inslaan. Net als we aan de beurt zijn, gaan alle drie de rijen dicht. ???? O, het volkslied wordt gespeeld. Zodra dit is afgelopen kunnen we bestellen. Gedurende de wedstrijd wordt het steeds drukker. Uiteindelijk komen ruim 49 duizend mensen op de wedstrijd af. Tussen de innings door is er van alles te beleven. Spelletje, gezang, dansen, noem maar op. O ja en er wordt ook nog honkbal gespeeld. Naast ons zit een Amerikaan di gedurende de wedstrijd over veel dingen uitleg geeft. En informatie over de Dodgers. BAM, daar is een homerun van Puig , een Cubaan. Dat is twee nul voor de Dodgers. En even later slaat deszelfde Puig met een honkslag 3 mensen binnen:5-0. In de stand komt geen wijziging meer. Een mooie overwinning. Moe maar voldaan bereiken we tegen half twaalf ons hotel. Alvast de vlucht voor morgen inchecken. Nog even een verhaal schrijven, foto's veiligstellen en dan zzzzzzz. Tot ziens maar weer.

1. Gerard:
    12 augustus 2015
    Mooie belevenissen.
    Een hele fijne en veilige terugreis.
  2. John:
    12 augustus 2015
    leuke wedstrijd geweest lees ik.
    goede terug reis en tot in hellimund.
    groetjes