Dag 3, Kanchanaburi

19 juli 2023 - Kanchanaburi, Thailand

Zo, vandaag om 7 uur de wekker gezet. Ja, het is vakantie maar As, de man die we voor vandaag hebben ingehuurd gaf aan dat het beter was op tijd te vertrekken.  Bestemming: Erawan national park, een park met watervallen. Na een prima ontbijt in het hotel staan we om klokslag 8.02 klaar om te vertrekken. De reis duurt ongeveer anderhalf uur en daar aangekomen zien we inderdaad nog weinig mensen. Erawan park bestaat uit een 7-tal watervallen, te bereiken via een stevige klim. Op advies van As gaan we een aantal watervallen voorbij om uiteindelijk bij nummer 4 uit te komen. Hier is nog niemand, behalve een bewaker. We hangen de spullen aan een boom en nemen een frisse duik. Van te voren is aangegeven dat deze duik inclusief vis-spa is. En ja hoor, net in het water voel je de vissen al aan je lijf kriebelen. Even wennen hoor. Zeker als we merken dat ook de wat grotere exemplaren willen knabbelen. Wat bewegen en weg zijn ze. We zien dat er er al wat meer mensen in het park aanwezig zijn die de weg naar boven nemen. We gaan uit het water met als doel waterval nummer 7 te bereiken. En dan weer af te dalen naar de overige. Bij waterval 5 krijgt William materiaalpech: de zool van zijn Teva-slipper komt los. Maar hij is geen halve zool want niet veel later is de andere slipper aan de beurt. Gelukkig is de Teva slipper zo gebouwd dat ook zonder zool de tocht kan worden vervolgd. Ondertussen gooit een aap een stok naar ons maar mist het doel. Helemaal boven aangekomen is het erg druk. Een Belgische toerist omschrijft het prima: het lijkt hierboven wel f....king Scheveningen. We geven hem gelijk want soms lijkt het wel of we in Nederland op vakantie zijn in plaats van in Thailand. We gaan weer naar beneden en spotten weer wat apen. De weg naar beneden neemt wat meer tijd in beslag aangezien er flink wat meer volk is. Bij waterval 2 stoppen we nog een keer voor een zwempartij.  Zo klaar en even douchen in de buitendouche. En die is plots dubbel als het begint te regenen. Na 5 minuten is het weer droog en zien we een enorme varaan voorbij lopen. Helaas geen tijd voor een fotootje en weer door. Op de parkeerplaats zien we As zwaaien. We nodigen As uit voor een lunch maar hij geeft aan net te hebben gegeten. Nederigheid of ...? Hij wijst ons een plekje waar wij kunnen eten. We kiezen voor restaurant nummer 4 en eten heerlijk eend. Met het buikje vol gaan we vervolgens naar een opvang voor olifanten. Daar aangekomen gaan we in gesprek met de mensen van het park. We kunnen zelf bepalen wat we wilen doen o.a olifanten wassen en berijden. Het voelt echter niet goed; we vinden beide dat de olifanten als toeristische trekpleister worden gebruikt en niet als opvang. We kopen wat bananen welke we aan de olifanten voeren. Even wat foto's en weg hier. Rond kwart voor vier zijn we terug bij het hotel. We nemen afscheid van As en spreken af dat we hem morgen weer om 8.02 treffen. We gaan koffie drinken en uiteraard wat lekkers erbij. Terug in het hotel plannen we alvast wat voor onze volgende stop in Bangkok. Opfrissen en op de fiets naar de night market. Lekker gezellig en het ruikt heerlijk. Naast eettentjes wordt er vooral kleding en speelgoed verkocht. Het lijkt wel wat op de slingermarkt op koningsdag. Daarna op weg naar de straat met de gezellige eettentjes en barretjes. We gaan een leuk uitziend tentje binnen, bekijken de kaart en zijn weer weg. Blijkt een vegetarisch restaurant te zijn, niet echt iets voor ons ! De buren hebben een betere kaart met o.a. garnalen, tonijn en uiteraard rijst. Jammie. Wat Singha erbij en genieten maar. Nog een Singha als toetje en op de fiets terug naar het hotel.

1. Anja Van lierop:
    19 juli 2023
    Wow mooi die watervallen 🤗. Leuke foto met de olifantje 🥰
  2. Ineke:
    20 juli 2023
    Leuk de verschillende eettentjes en de markt met allerlei verschillende spulletjes. Verfrissende duik in mooie watervallen.
    Op naar de dag van morgen. Veel plezier met het volgende avontuur.
  3. Mama/oma:
    20 juli 2023
    Wat een belevenissen weer leuk verhaal. Heerlijk gezwommen en meteen beknabbelt. Goed dat jullie de olifanten met rust lieten en verwenden met bananen. Nog naar nieuwe slippers gezocht op de markt ? Vandaag verder met ervaringen opdoen.