Dag 2, Kanchanaburi

18 juli 2023 - Kanchanaburi, Thailand

Met een halfuurtje vertraging landen we om 7 uur in Bangkok. Veel geslapen hebben we niet tijdens de vlucht van ruim 10 en een half uur, het was best warm in het vliegtuig. John Wick was onze grote vriend op het scherm tijdens deze vlucht. Na de landing even geld gewisseld en alvast 1 thaise simcard geïnstalleerd. Want we willen wel onze telefoon voor een schappelijke prijs kunnen gebruiken. We hoeven niet lang op onze 2 koffers te wachten en lopen de aankomsthal in. Zonder dat we het vragen worden we vriendelijk naar de juiste plek gestuurd en ja hoor, daar staat een meneer met een bordje Kitty and William Koolen. De rit van Bangkok naar Chanthaburi duurt ruim 2 en half uur. Af en toe vallen de luiken even dicht maar gelukkig kunnen we ook nog van de rit genieten. Bij het hotel aangekomen mogen we direct inchecken en naar onze kamer. Wel weer even wennen aan de nederigheid van de Aziatische mensen hoor. Installeren en hup, naar de overkant naar hoe kan het ook anders, de 7-eleven. Deze supermarktketen zie je echt overal en is je beste vriend tijdens het bezoek aan Thailand. Boodschappen gedropt en op pad. Ver hoeven we niet te lopen want na 300 meter zijn we al bij de bridge over the river kwai. Het is er best rustig zodat we mooi over de brug kunnen lopen. Tussen de stalen platen door zie je de rivier onder je door gaan. Naast de brug zien we de Guan Yin tempel. Via de trap naar beneden kunnen we er heen lopen. Ook hier nauwelijks mensen te zien. Best een grappige verschijning want rond de tempel is ook van alles te zien, het lijkt soms de Efteling wel. We struinen wat verder en dwalen wat rond. Even wat eten bij het floating restaurant. Mooi plekje met zicht op de brug en de tempel. De vissen zie je ook gewoon in de rivier zwemmen. Hé, daar komt een trein over de brug. Uiteraard met wat toeristen erin. Is ook wel iets voor ons. Dit gaan we uitzoeken. Terug richting het hotel scoren we de 2e simkaart zodat we nu allebei weer mobiel up-to-date zijn. Even opfrissen en wat informatie gevraagd bij de receptie. We vragen om de fietsen en gaan er samen Kanchanaburi nader verkennen. We zijn amper onderweg of komen bij een kantoortje dat excursies aanbied. Even zitten praten met als resultaat dat de komende 2 dagen vertier is geregeld. We fietsen een kant op waar we nog niet zijn geweest. Hier zitten de gezellige tentjes, ziet er leuk uit. We fietsen door en komen bij de avondmarkt uit. We kijken van een afstandje en besluiten door te fietsen. In de buurt ligt het Kanchanaburi War Cemetery,  een begraafplaats met slachtoffers uit WOII waaronder 1.900 nederlanders. Het wordt al schemerig en we besluiten richting het hotel te gaan. Terug via de straat met gezellige tentjes dus.....stoppen en hier wat eten en drinken. Rond kwart voor acht is het al aardig donker zodat we volop van de vele lichtjes kunnen genieten. Met de buikjes vol nog even kijken of de bridge over the river kwai ook is verlicht. Dat is wel het geval maar echt spectaculair is het niet. Het is ook aardig rustig hier, blijkbaar zit iedereen in de straat met al die lekkere eettentjes. Terug bij het hotel leveren we de fietsen weer in en springen onder de douche. Nog wat lezen en dan wat slaap  inhalen.  Morgenvroeg worden we rond 8 uur opgehaald voor onze dagexcursie, dus voor nu zzźzzzzzzzzzz

1. Chantal:
    18 juli 2023
    Wat hebben jullie al veel gedaan na de lange reis. Mooie foto’s. Zie dat William al meteen nieuwe vrienden heeft gemaakt. Slaap lekker zzzzzz
  2. Marcella Withagen:
    18 juli 2023
    Back to memory lane! Leuk om plekken te zien waar we ook zijn geweest. Neem aan dat je op het kantoor de grot met treinrit hebt geboekt en uiteraard de watervallen 😄
  3. Anja Van lierop:
    Mooie foto’s 🤗 en geniet ervan 🥰