Dag 21 Koh Phangan - Bangkok

6 augustus 2023 - Bangkok, Thailand

Vandaag verlaten we het eiland en gaan terug naar Bangkok. De Songtaew taxi staat keurig klaar om 7.45 uur om ons naar de pier te brengen. Hier wisselen we ons papiertje om voor de boottickets en het busvervoer naar het vliegveld van Surat Thani. De boot vertrekt redelijk op tijd. Deze boot is iets comfortabeler in vergelijking met de boot op de heenreis. Bovendien is de boot maar voor een kwart gevuld. Het is lekker zonnig weer, ook als we het vasteland bereiken. We zijn weer voorzien van een stikker en dat werkt best handig. Je wordt hierdoor steeds naar de juiste plek gedirigeerd. We moeten een half uur wachten en dan is de bus vol. Ondertussen zijn er al 4 verschillende personen komen controleren of we in de juiste bus zitten. Dat mag dus niet meer fout gaan. Kwart voor 2 zijn we op het kleine vliegveld. We vertrekken om16.15 uur dus tijd genoeg. Iets na half zes landen we alweer. We regelen een taxi om ons naar het grote vliegveld te brengen dat zo'n 45 kilometer verderop ligt. Hier hebben we een hotelovernachting geboekt zodat we morgen snel bij het vliegveld zijn. De taxichauffeur heeft Google maps nodig en ook een nieuwe bril schatten wij zo in. Af en toe komen er wat Aziatische kreten uit zijn mond,vergezeld van een raar lachje. Zeker als we weer bij een tolpoort aankomen en hij om geld vraagt en wel om ..........ty. Gelukkig staat er steeds op een bord hoeveel het is. Uiteindelijk bereiken we om kwart voor 7 het hotel. We checken in en krijgen een welkomstdrankje. We eten nog wat in het restaurant en gaan lekker naar de kamer. Vannacht de laatste overnachting in Thailand. Morgen vliegen naar Frankfurt en dan daar nog een overnachting.

1. Ineke:
    6 augustus 2023