Lembongan dag 1

5 augustus 2017 - Lembongan, Indonesië

Zo, op naar de nieuwe locatie. Met de fast boot naar het eilandje Lembongan.We worden keurig op tijd met de taxi van Scoot (firma waarmee we de overtocht maken) opgehaald. Even naar het loket voor de in te vullen formulieren. Daarna verder naar het vertrekpunt. Daar aangekomen is het redelijk druk. Diverse maatschappijen zijn aanwezig. We nemen plaats op een bankje en bekijken het vertrek van de andere boten. We moeten straks een stukje door het water lopen om in te stappen. Een aanlegsteiger is er niet. Eerst wordt de bagage door de bemanning ingeladen. Vervolgens mogen de passagiers aan boord. We vertrekken voor de tocht welke een half uurtje zal duren. Maar wat voor een half uurtje. De zee is niet echt rustig en al snel klotsen de golven tegen de boot. En soms zelfs over de boot. We kijken rond en zien dat de passagiers allemaal redelijk stil zijn. Pff, wat een boottochtje. Laat dit het maar waard zijn. Eindelijk zij  we daar. Wat een paradijsje. Gelukkig maar. We komen aan wal wat het vervoer al klaar staat. De weg naar het hotel is hobbel de bobbel. Weer een soort jungle. Bij het hotel aangekomen zien we dat de plaatjes op internet echt zijn. We krijgen de kamer bovenaan bij het zwembad. Liggend in het zwembad kijk je zo over de baai uit. Schitterend ! We pakken uit en gaan naar het strandje. Lekker zonnen. De weg naar het strand is wel klimmen geblazen. Net als de weg naar de kamer. Flink wat treden op die steile trap. Maar precies zoals op internet. We blijven lekker dineren bij het hotel. Het restaurant ligt namelijk ook bij onze kamer. Nog even nagenieten op het terras en dan heerlijk slapen. Morgen maar eens snorkelen.

Foto's  volgen zodr

1. John:
    7 augustus 2017
    hoi fijn hé op zee met harde wind dat was genieten zeker ook reddingsvest aan wij wel maar kon niet anders zwemkunst bijna verleerd groetjes van ons