Sanur dag 7

4 augustus 2017 - Sanur, Indonesië

Vandaag hebben we een dagje taxi besteld. Even geen strand vandaag. Dat is maar goed ook want als we vertrekken krijgen we de eerste regenbui al op ons hoofd. We hebben een route uitgestippeld en spreken deze even door met onze chauffeur Eddy. Hij geeft aan dat dit vandaag wel te doen is. De eerste stop is bij Klungkung. Volgens de ANWB gids ligt hier mooi Balinese kunst met mooie fresco's. Onderweg zien we veel Indonesische vlaggen. Veel meer als voorheen. Eddy vertelt dat dit komt omdat de president vandaag op Bali is. Dit verklaart ook meteen waarom we nu ineens zoveel politie en militairen zien. Bij aan komst in Klungkung blijkt dat het complex een rechtszaal uit de 18e eeuw is. Bij aankomst kopen we 2 sarongs. Deze kunnen we De rest van de dag goed gebruiken.  De gebouwen hebben mooie fresco's. Ook is er een schitterende lotusvijver. We brengen ook nog even een bezoek aan het bijbehorende museum. Daarna gaan we verder richting het grootste tempelcomplex van Bali: Pura Besakih. Onderweg zien we vaak mensen in formatie lopen. Het blijkt dat ze oefenen voor independance  day op 17 augustus.  We komen aan bij Pura Besakih en kopen weer een kaartje. Het tempelcomplex is nog 800 meter omhoog lopen. Gelukkig zit er bij het kaartje een scooterritje. We kiezen alle vier een maatje, klimmen achterop de scooter en gaan omhoog. Bovenaan gekomen nemen we een lokale gids die ons alles over de tempels kan vertellen. Helaas is het erg bewolkt zodat de foto's wat minder zijn. We kunnen niet ver weg kijken maar nemen toch ruim 50 foto's. Gelukkig stopt de regen al snel en gaan we verder. Na een dik uur gaan we weer met de scooter  omlaag. We besluiten om richting het meer van Batur te gaan om te lunchen. Eddy weet een goed restaurant met Indonesisch buffet. Daar aangekomen kijken we onze ogen uit. Naast het meer ligt de nog actieve vulkaan Gunung Batur. We maken snel wat foto's en gaan lunchen.  Gedurende de lunch wordt de bewolking dikker. Binnen een korte tijd zijn zowel de vulkaan als het meer verdwenen. Na de uitstekende lunch gaan we terug richting Sanur. Onderweg nog 1 stop. Ditmaal de Pura Kehen in Bangli. Wederom een schitterende tempel. Ditmaal met een imposante boom erbij. En uiteraard met de nodige regendruppels. We lopen nog even rond en gaan dan echt richting Sanur. Onderweg mogen we plotseling  niet verder rijden. De hoofdweg is afgezet. Het blijkt dat de president van Indonesië eraan komt. Eerst komen vele politieauto's en motoren voorbij. Vervolgens de auto met de president  en daarna weer veel bewaking. De weg wordt vrijgegeven  en we profiteren heel even van de ruimte. Al snel weer de drukte in. Rond 6 uur bereiken we ons hotel. Eddy vraagt of alles naar wens is geweest en of we nog meer plannen hebben. Maar dat zien we over enkele dagen wel. Morgen eerst met de fast boot naar Lembongan voor de volgende bestemming. Hopelijk ook daar goede WiFi.  Anders tot over 3 dagen !

1. John:
    4 augustus 2017
    hoi herken dat restaurant zaten daar ook binnen 1uur geen vulkaan meer maar regen.
    wel goed eten.
    mooie foto's groetjes john en lenie
    ps. ik ben die trap opgelopen
  2. Bart Huijnen:
    4 augustus 2017
    Staat jullie erg goed die rokjes!! Have Fun!!
  3. Ineke:
    4 augustus 2017
    Mooie indrukwekkende foto's. En jullie zien er heel elegant uit met de sarongs aan. Het blijft leuk om met jullie mee te reizen en de belevenissen te lezen. Goede de reis morgen op naar nieuwe avonturen. Xxx