Timmernabben, dag 5

11 augustus 2021 - Strömsrum, Zweden

Timmernabben, die naam gaan we niet meer vergeten. Opnieuw een redelijk zonnige dag dus rond half elf maar weer eens op pad. We lopen richting de caramelfabriek van Timmernabben, één van de highlights van Timmernabben. Had ik al Timmernabben geschreven? We zien een deur en gaan naar binnen en staan direct in het winkeltje. We hadden verwacht een rondleiding te kunnen doen maar dat zit er niet in. Gelukkig kunnen we wel wat lekkers kopen en kiezen voor de fudge caramel cappuccino. Héérlijk. We slingeren terug richting de waterkant en lopen vervolgens een keer de andere kant op. We komen langs de visrokerij en dat is goed te ruiken. Een stukje verder ligt de camping van het dorp, best nog druk. De weg loopt verder door het bos en daar treffen we wat stenen met een bord. Volgens het bord zijn dit restanten van de vikingen. Maar volgens ons zou het ook de lokale barbecue plek kunnen zijn. Een stuk verder ploffen we op een bankje neer. Wat een rust op deze plek. Plots klinkt een harde knal. De lucht wordt wat grijzer dus maar snel weer verder gegaan. We moeten even schuilen voor de bui maar na 10 minuten is het weer zonnig. Terug bij het huisje zitten we lekker buiten en drinken wat, doen een spelletje en lezen ons alvast in voor de komende dagen. Stockholm staat op het programma. Morgenvroeg weer de auto in voor een ritje van een uurtje of 5. Timmernabben was leuk en een welkome onderbreking van de stedentrips.

1. Mama/oma:
    11 augustus 2021
    Zo heerlijk uitgerust en van de natuur genoten. Op naar de volgende stad. Hopelijk een prettige, voorspoedige reis morgen. Groetjes mama
  2. Annemiek en Hans de Bont:
    12 augustus 2021
    Even alle dagen bijgelezen.
    Leuk om jullie zo te kunnen volgen.
    Het blijft toch leuk hé, daar in Scandinavië.
    Groetjes en nog veel plezier.