Dag 5 Kanchanaburi- Bangkok

21 juli 2023 - Khwaeng Thanon Phaya Thai, Thailand

Vandaag een reisdag. We slapen vandaag uit en gaan pas rond 9 uur ontbijten. We twijfelen nog even of we met de taxi naar de Drakentempel gaan. We kiezen ervoor om in het hotel te blijven en het vervolg van de reis nader te bestuderen. Dat is een juiste keuze want enkele keren moet er bezoek worden  gebracht aan de witte tempel in de badkamer. Rond half twaalf checken we uit. De trein naar Bangkok vertrekt pas over een uurtje of 3. Dus laten we de koffers nog even in het hotel en gaan koffie drinken. Alles is gereset dus dat kan wel weer. De trein, welke 3 keer per dag vanuit Kanchanaburi naar Bangkok gaat, heeft een half uur vertraging. Gelukkig hadden we al gelezen dat dit normaal was anders zou je nog zenuwachtig worden. We stappen in en even later komt de conducteur, ik ben ook de kaartjesverkoper meneer, voorbij. We moeten 200 bath betalen voor een 70 kilometer lang traject met een duur van 3 uur. Omgerekend 5 euro, het lijkt wel of we een railrunner hebben gekocht. Of zouden we al bejaarden korting hebben gekregen ? Hoe dan ook, onderweg zien we vele zaken voorbij komen. Een milieu minister hebben ze waarschijnlijk niet aangezien ze in Thailand alles opstoken wat ze niet meer nodig hebben. Gelukkig hebben we voor onderweg broodjes krab, wokkels en drinken gekocht voor de inwendige mens. Hoewel dit achteraf gezien ook in de trein mogelijk was bij een van de vele lokale verkopers in de trein. Bewapend met een emmer met drank, of een mandje met eten, stappen ze halverwege de reis massaal op. Ondertussen de Bolt app gedownload zodat we straks bij het eindstation een taxi kunnen regelen naar het hotel. We eindigen in Thon Buri, net buiten het centrum van Bangkok. Recensies geven aan dit het hotel in een rustige omgeving ligt. We gaan het meemaken. Of we vanavond nog op pad gaan zien we nog wel. Waarschijnlijk alleen even buiten de deur eten. We zijn tenslotte  niet one night in Bangkok, maar three nights. Sorry Murrah Head.

1. Peter:
    21 juli 2023
    Leuk om jullie zo te volgen .Ik waan me al weer helemaal in Thailand. Zo komen wij ook al een beetje in de vakantiestemming. Veel plezier nog en vooral eet smakelijk!
  2. Chantal:
    22 juli 2023
    Veel plezier op jullie volgende bestemming !