Dag 11, Chaing Mai

27 juli 2023 - Chiang Mai, Thailand

Vanmorgen uitgeslapen want in de planning staat een rustige dag. Maar of dat gaat lukken 😉? Heerlijk kleinschalig familie hotel met prima service. We mogen weer kiezen wat ze voor ons mogen klaarmaken. Koffie mogen we zelf pakken. Vandaag betekent dit oploskoffie met warm water uit een thermosfles zoals je ze vroeger op de camping zag. Om 10.00 uur hebben we een afspraak met mr.Chan. Morgen willen we een dagje met hem op pad. We maken afspraken voor de dagtrip en gaan daarna terug naar de kamer om bij te tanken. Om 12.45 wordt er op de deur geklopt. O ja, we hadden een kookworkshop gepland. We worden keurig opgehaald en naar het restaurant gebracht. Blijkbaar kiezen de meeste mensen voor een avond workshop want we zijn de enige 2 cursisten. We hebben allebei 4 gerechten gekozen om te bereiden. De ingrediënten worden netjes aangeleverd en moeten door ons, uiteraard in de juiste volgorde, worden gesneden. We maken een salade, een soep, een tussengerecht en een hoofdgerecht. Naast de cursusleider komt de kok regelmatig aansluiten. Blijkbaar ook hobby fotograaf want hij maakt veel foto's en filmpjes van ons. Zal de website wel mee worden opgefleurd. Maar of dat extra klanten opleverd.......De gerechten smaken heerlijk en we krijgen nog een toetje van het huis. Zo, we hoeven vanavond denk ik niet meer te eten. Tegen half 4 zijn we weer terug en gaan wat lezen op bed, het is tenslotte rustdag. Daarna brengen we de was even naar het witte huis, de buurvrouw. Rond een uur of half zes even naar de overkant van de straat voor een heerlijke bak koffie. Geloof wel dat iedereen cold besteld, maar wij kiezen voor hot. Nog even wat straatjes doorlopen waar we nog niet zijn geweest. Even douchen en dan gaan we straks toch nog even een paar uurtjes op pad. Bestemming: Thaphae Boxing Stadium, waar we enkele wedstrijden Muay Thai boksen gaan bekijken. Tot morgen !

1. Ineke:
    27 juli 2023
    Er wordt serieus gekookt, ziet er lekker uit. Mocht je de schortjes houden?
  2. Mama/oma:
    27 juli 2023
    Zo ik heb even een paar dagen bij gelezen en foto’s gekeken. Fantastisch allemaal wat een tempels met goud en leuke grappige boedha beeldjes. Ook weer veel verschillende Thaise mensen ontmoet. Heerlijk gekookt vandaag, wij komen een keertje proeven als jullie het thuis nog eens gaan proberen. Groetjes
  3. Marcella Withagen:
    27 juli 2023
    Dat ziet er echt heel lekker uit! Wanneer worden we uitgenodigd voor avondje Thai diner bij jullie thuis?
  4. Bart Huijnen:
    28 juli 2023