Lembongan dag 2

6 augustus 2017 - Lembongan, Indonesië

Zo, da's effe wennen s'morgens vroeg. De zee hoor je klotsen en de vele dierengeluiden doen je denken aan de Beekse Bergen. Het ontbijt is ook in dit hotel weer prima. Rick en Stan nemen een ochtendduik in het zwembad. Kitty en William kiezen voor de wandeling langs het strand. Het stukje strand waar we gisteren hebben gelegen is bijna geheel weg. We nemen de trap naar boven om langs de vele restaurantjes te lopen. Een stukje verder weer naar beneden en langs het strand. Na 25 minuten staan we bijna aan het puntje van het eiland. In de verte zien we ons hotel liggen. Doordat het dak van het hotel afwijkende kleuren heeft van de rest is het goed te zien. We ploffen neer op en terras en drinken wat. We kopen nog een klein souveniertje en wandelen weer terug. We duiken bij terugkomst ook nog even in het zwembad. Even de spullen pakken en weer naar het strand waar we om 1 uur worden verwacht voor de snorkeltocht. Behalve ons 4 gaan er nog 2 mensen mee. Helaas is de zee te wild om naar de mantra roggen te gaan. Wel gaan we 3 andere snorkelplekken bezoeken. Na een kwartiertje bereiken we de eerste stop. We krijgen onze spullen en duiken in het water. We hadden wel wat vissen verwacht maar wat we nu zien overtreft onze verwachtingen. Honderden vissen zwemmen om ons heen. In allerlei kleuren. We kunnen er geen genoeg van krijgen. Na een tijdje moeten we echt verder naar de volgende stop. Hier staat een sterkere stroming maar de kapitein geeft goede aanwijzingen en vaart met ons mee. We krijgen van hem brood om de vissen te voeren. Ze eten zelfs uit je hand ! Kriebelt best wel. Zo, op naar de laatste stop. Hier is niet zoveel vis te zien maar des te meer koraal. Vooral het felgroene koraal is mooi om te zien. Na een uurtje of 3 snorkelen komen we aan bij het strandje. Een leuke excursie. Bij terugkomst even afspoelen onder de douche en nog even zwemmen. Daarna relaxen op de ligbedden. Morgen maar weer eens kijken wat we nog gaan doen.

De foto's uploaden kost veel tijd. Dit doen we overmorgen wel als we weer terug zijn in Sanur.

1. Niek en Adriënne:
    6 augustus 2017
    Zo,zo wat een belevenissen weer. Met de boot maar eerst natte voeten krijgen en dan op ruwe zee. Niks voor jou William toch? Maar ja iedereen bij jullie moet iets wat hem niet zo,zo lijkt. Toch fantastisch wat jullie met vieren ondernemen echt gaaf hoor. Op de foto's wachten we wel hoor de verhalen zijn al spectaculair genoeg. Geniet nog van dit mooie bountyeiland.
    Groetjes xxx
  2. Ineke:
    6 augustus 2017
    De woelige baren rondom Bali en het mooie eiland. Ook daar kan de zee onstuimig zijn. Wel leuk dat jullie mooie vissen en koraal,hebben gezien. En luxe zo'n mooi hotel dat uitkijkt over een baai. Geniet van al dit mooi en veel plezier op jullie nieuwe avontuur. Liefs, Ineke.
  3. Chantal:
    6 augustus 2017
    Wat een mooie dag weer ! Geweldig om te horen dat jullie zo genieten. De zee met al hun vissen en koraal zal echt wel indrukwekkend zijn. Hier klotst de zee nu ook behoorlijk ... en een lichtshow van onweer. Normaal ben ik er niet zo van, maar nu wel heerlijk dat de hitte even verdreven is. Geniet van jullie laatste dagen op jullie mooie plek, liefs van ons
  4. Anja van Lierop:
    7 augustus 2017
    Geweldig volgens mij dat snorkelen geniet er nog van.
    Gr van Ons
  5. Annemiek en Hans de Bont:
    8 augustus 2017
    Hallo allemaal daar in het verre Azie.
    Eindelijk de tijd gevonden om jullie verhalen en belevenissen te lezen.
    Wat een avonturen maken jullie mee en zien wel heel veel leuke, mooie en fantastische dingen.
    Geniet er nog verder van en we horen jullie verhalen gauw een keertje.
    Groetjes van ons allemaal uit Wagenberg.