Dag 20, Koh Phangan

5 augustus 2023 - Koh Phangan, Thailand

Gisterenavond in het centrum aangekomen was het ineens vrij druk. De straat waar ons lekkere eettentje zit is afgesloten. Op straat staan nu een podium, tafels en stoelen. Live muziek op komst. We moeten 20 minuten wachten voor een tafeltje maar dat is de moeite waard. Heerlijk gegeten, alweer. De live muziek is een stuk minder want driekwart van de mensen is al weg. Wij gaan ook terug en nemen weer wat biertjes op de veranda bij onze kamer.

Vanmorgen besloten niet langs de zuidkust te rijden maar dwars over het eiland door de jungle. Eerst nog de transfer voor morgen regelen. Zo, de boot en vervoer naar het vliegveld is geregeld. De weg door de jungle is prima te rijden. Wel is het een vrij bochtige weg met aardige stijging en daling op zijn tijd. De weggebruikers in Thailand zijn gelukkig vrij relaxed dus het gaat weer allemaal prima. Onderweg stoppen we even bij een waterval. We moeten de scooter parkeren en via een pad van 100 meter afdalen. Voordat we naar beneden gaan kopen we wat cola bij een blinde meneer, die prachtig kan zingen. Beneden bij de waterval aangekomen blijkt dat het niet zoveel voorstelt. We blijven even rondkijken en gaan dan weer naar boven. Hoe laat is het, shit, de telefoon zit nog op de scooter. Gelukkig is het Thailand en zit de telefoon nog netjes in de houder op de scooter geklemd. We gaan verder en komen bij een slagboom. We rijden het Namtok Than Sadet nationale park in. We parkeren de scooter bij Haad Sadet Beach en gaan een tijdje op het strand zitten. Aan de wind merken we dat we aan de andere kant van het eiland zitten. Dit merken we ook als we weer terugrijden richting ons eigen verblijf. Wind tegen en steile hellingen zorgen ervoor dat de scooter flink aan de bak moet. Tegen 3 uur zijn we terug en nemen een gebakje met smoothie. Daarna weer naar ons eigen plekje en nog een paar uurtjes op het strand liggen. Wel in de schaduw, das fijner. Het plan was om vanavond op het eigen complex iets te eten. De eigenaar gaf vanmorgen echter aan dat ze vandaag om 5 uur al dicht gaan. Dus maar weer naar het centrum naar het vertrouwde restaurant voor........Pad Thai. De wekker is inmiddels gezet, de koffers ingepakt. Morgen de vlucht van Surat Thani naar Bangkok waar we nog een overnachting hebben. Overmorgen de vlucht terug naar Frankfurt.....