Dag 19, Koh Phangan

4 augustus 2023 - Koh Phangan, Thailand

Vandaag maar weer eens op pad. Wil je iets van het eiland zien dan moet je met de taxi of een scooter huren. We gaan voor optie 2 net zoals 99% hier op het eiland. Om de hoek zit een prima verhuurder blijkt uit de recensies op het internet. We vragen dit na bij de eigenaar van ons verblijf. Hij geeft aan dat we daar inderdaad prima een scooter kunnen huren. We vragen hem ook waar de leuke plekken zijn op het eiland. We kiezen er vandaag voor om de westkant te pakken en de kustlijn af te rijden. Gaan we morgen de andere kant op. Prima te doen hier, het eiland is ook maar 125 km2 groot. We gaan naar het verhuurbedrijf en twijfelen tussen 1 of 2 scooters. We kiezen voor 1 scooter maar dan wel een iets zwaardere zodat we makkelijk de bergen op kunnen. Even testrijden, wat knopjes etc. proberen en op pad. Na een minuut of 5 is er een vertrouwd gevoel. Links rijden en links voorrang geven is geen probleem. Rustig aan rijden, Easy Rider 😀. We willen naar het uiterste puntje en als we stoppen om te kijken hoever nog, zien we dat we er al voorbij zijn. We zijn al bij Haad Kohm. Hier gaan we naar het strand, drinken wat en nemen een banenen shake. We gaan weer scooteren, Bob en Annie de Rooij zijn er niets bij. Vroem vroem, hallo Boppers. We stoppen onderweg weer bij het punt waar de watertaxi's vertrekken voor een bezoek aan andere eilandjes. Wat rondkijken en we ploffen weer eens neer voor een natje en een droogje. Hop, en weer verder naar het volgende strandje: Mae Haad Beach. Hier gaan we de zee in, maar echt afkoelen is het niet in het water. We gaan weer lekker op het strand liggen en als we weer een beetje zijn opgedroogd gaan we op ons gemakje richting ons verblijfadres. Bij terugkomst is het half 6, tijd voor een biertje op de veranda en genieten van deze plek. Vanavond weer even het stadje in en dan morgen de laatste volledige dag waarvan we zeker gaan genieten. Op de scooter het andere gedeelte van het eiland bekijken.

1. Anja Van lierop:
    4 augustus 2023
    Leuk die foto van ons william met dat helmpje op 😂
  2. Ineke:
    5 augustus 2023
    Romantisch, gezellig samen rond toeren op de scooter. 🛵
  3. Marcella Withagen:
    5 augustus 2023
    Leuk met zo’n helmpje!! Heerlijk zo op de scooter