Dag 18, Koh Phangan

3 augustus 2023 - Koh Phangan, Thailand

Heerlijk dagje luieren vandaag. Op het strandbedje, in de hangmat of in de stoel. Prima verblijf hier. We blijven net zolang totdat de zon onder gaat en gaan dan pas douchen. Op het gemakje naar het centrum van Thong Sala, het stadje waar we zitten. We willen graag weer Thais eten en kijken of het restaurant waar we gisteren wilde eten vandaag wel open is. We lopen weer door de straat en zien weer dichte luiken. Dan maar richting keuze 2. We worden bijna door een scooter aangereden maar de vriendelijke man toetert op tijd. Even later zien we deze man weer lopen en hij ziet ons zoeken. Als we zeggen dat we graag Thais willen eten wijst hij naar een restaurantje waar hij al jaren komt. Het ziet er uit als een hostel, vooral ook doordat iedereen de schoenen en slippers uitdoet. Als we door de kaart bladeren moeten we hard lachen: dit is het restaurant waar we naar op zoek waren: Aunty's. Er zijn een stuk of 5 tafels en het lijkt net alsof je bij de mensen thuis zit. We bestellen en hebben geen spijt: heerlijk. We rekenen af en betalen de helft van gisterenavond. Das ook mooi meegenomen. We lopen de zaak uit als we ineens horen roepen. De eigenaar loopt achter ons aan en zegt dat hij het verkeerd heeft gedaan. We lopen naar binnen en daar blijkt dat hij de verkeerde tafel met ons heeft afgerekend. Weer excuses en dan blijkt dat we zelfs nog 100 bath terugkrijgen. Weer excuses. We stellen hem, en vooral zijn vrouw die hem op zijn donder geeft, gerust door te zeggen dat we zeker terugkomen. Volle maan vandaag en veel jongelui gaan richting de full moon party. Deze is een halfuurtje verderop. Uit betrouwbare bron hebben we vernomen dat het daar heel erg druk is. We besluiten dan ook om op onze verande met een biertje te genieten van de ruisende zee. Prima einde van een zeer relaxte dag.

1. Ineke:
    3 augustus 2023
    Heel relaxed met zo’n privé strand en mooi huisje. Daar kun je wel bijkomen van jullie actieve dagen in het begin van de vakantie.
  2. Mama/oma:
    3 augustus 2023
    Het ziet er paradijselijk uit, mooie zonsondergang. Heerlijk gegeten weer en leuk zeg zo verrassend. Volgende week zal tegenvallen Hollandse kost ( aardappelen ) bah. Groetjes ook van papa.
  3. John:
    3 augustus 2023
    gaan jullie ook nog naar puketh of pi-pi-eilanden in de buurt daar
    gr.john
  4. Anouk Terbeek:
    6 augustus 2023
    Zo te zien heeft Kitty haar vervoer terug al geregeld 🤣