Dag 17, Khao Sok - Koh Phangan

2 augustus 2023 - Koh Phangan, Thailand

Vandaag weer een reisdag voor de boeg. Mr. Kong, de goedlachse eigenaar van ons resort brengt ons om half negen persoonlijk naar het busstation en zorgt voor de juiste kaartjes. We zullen zijn lach en humor zeker missen. Er zijn een 40-tal mensen die vanuit hier naar de eilanden gaan. We worden gelabeld met een blauwe sticker met Thaise tekst. Wie weet wat daar op staat. Het minibusje zit niet helemaal vol. Er zijn nog 2 Duitsers en 2 Belgen meer en een lokale Bob Marley. We rijden een uurtje en dan gaat de telefoon van de chauffeur. Even later snappen we waarom, er stapt nog een local in. En niet veel later nog 2. Zo, de bus is vol, karren maar. Na 2 uur zijn we in Surat Thani waar we bij een boekingskantoor onze tickets voor de bus naar de haven krijgen. En ook meteen de tickets voor de boot naar Koh Phangan. De bus vertrekt om 12 uur en tegen kwart voor 2 zijn we bij de haven. En nu ? De ene helft wordt iets eerder afgezet omdat ze met een andere maatschappij gaan. Als de rest bij de andere maatschappij uitstapt is het even zoeken voor de groep. Maar uiteindelijk de juiste plek gevonden. Het wordt echter donker in de lucht. We staan wel onder een afdak maar net als de veerboot aankomt komt er een enorme regenbui naar beneden. Dacht dat we dit achter de rug hadden. Maar zoals al vaker meegemaakt duurt dit maar even en doet de wind haar werk en föhnt ons weer droog. We stappen op de boot en gaan lekker in een stoel op het middendek zitten. Filmpje kijken op de telefoon of even lezen. Na een uur varen komt er weer een enorme bui voorbij. Deze duurt zeker een kwartier en zorgt ervoor dat het wat natter wordt op de boot. Gelukkig hebben wij goede plaatsen gekozen want we blijven lekker droog. Om kwart over 5 zijn we aangekomen op Koh Phangan. We gaan van de boot af en daar staan de taxichauffeurs alweer om je weer te mogen vervoeren. We hoeven niet zover deze keer, een minuut of 7. Bij de accommodatie aangekomen ziet het er precies zo uit als in de folder. En we krijgen een  mooie plek, huisje nummer 1, vooraan het strand. Denk dat we wel kunnen genieten van deze plek.  In de avond naar het centrum gelopen en daar bij een Koreaans restaurant een soort steengrill uitgeprobeerd. Best lekker, alweer. Nog even langs de 7-eleven voor wat inkopen en terug naar de bungalow. We kletsen nog even aan de bar en nemen 2 biertjes meer voor op het de veranda. Zo, morgen maar eens kijken of, en zo ja wat, we nog iets actiefs gaan doen hier.

1. Ineke:
    2 augustus 2023
    Heerlijk eten en een mooi plekje om te genieten van het strand en wat rust.
  2. Peter:
    3 augustus 2023
    Mooie plek op Koh Phangan! Vanavond naar de full moon party?