Dag 15, Khao Sok

31 juli 2023 - Khao Sok, Thailand

Gisteravond nog wat aapjes gespot. Vannacht redelijk geslapen, ondanks de diverse dierengeluiden. Tropische buien zijn hier ook regelmatig aanwezig. Ontbijt nemen we bij het resort. Daarna via een binnenweg naar het dorpje. Goed opletten waar je loopt met dat soms glibberige pad. We kopen alvast een poncho voor de komende excursies. En wat nieuwe waterschoenen met wat grip. En dan ook nog maar een kleine waterdichte rugzak. Zo de lokale winkeliers ook weer happy. Later in de middag heerlijk op het balkon gezeten en genoten van de omgeving. We gaan op tijd naar voren, eten weer eens Pad Thai en maken ons klaar voor de avondsafari. We zijn met 5 Nederlanders en 2 gidsen. Ons resort ligt tegen het nationale park aan, dus we zijn er zo. Mijnwerkerslampje op je hoofd en gaan. De gids weet het mooi te brengen. We zien grote rupsen, krekels, vogels, spinnen, schorpioenen, vleermuizen en hagedissen. Helaas geen apen of slangen deze keer. De gids doet zijn best want halverwege gaan we een pad in om wat verder weg te zijn van de andere 100 aanwezigen in het park. Maar zonder resultaat. Rond kwart over negen zijn we terug bij het resort. Het horeca gedeelte is helaas al gesloten. We pakken onze zaklamp en lopen een stukje terug. We zagen dat daar nog een restaurant en kroegje open was. We kopen een biertje en drinken dit op onze veranda lekker op. Zo, de dag is alweer voorbij. Morgen weer een keertje de wekker zetten voor een lange dagexcursie.

1. Ineke:
    31 juli 2023
    Wat een leuk resort. En wat een verschillende dieren ook al zijn ze klein hebben jullie al gesport. Op naar de lange dagexcursie morgen. Ben benieuwd wat jullie gaan beleven.
  2. Annemiek en Hans de Bont:
    1 augustus 2023
    Vandaag even bijgelezen en foto's gekeken, nadat we weer terug zijn uit Tsjechië.
    Wat een avonturen maken jullie mee en wat veel te zien.
    Nog veel plezier en genieten maar.