Stockholm, dag 3

14 augustus 2021 - Stockholm, Zweden

Vandaag staat de wandeltocht naar Djurgarden, het 2e grootste eiland van Stockholm, op het programma. Dit groene eiland bevat musea, historische gebouwen en een pretpark. De wandeling naar het eiland neemt een halfuur in beslag. Daar aangekomen merken we direct dat dit wel een toeristische trekpleister is. We lopen naar het museum waarvoor we gisteren al online tickets hebben gekocht: het ABBA museum. Mamma Mia, here we come. We hebben er deze keer een online audio gids bijgekocht. En dit kan er maar één zijn: Kees Tol. Het museum is vanaf de eerste vitrine al leuk, vrolijke ABBA muziek vliegt om en in onze oren. Er zijn veel originele spullen te zien. Ook is het leuk om diverse interactieve dingen te doen, platen mixen, karaoke, dansen, etc. Ruim twee en een half uur later staan we weer buiten. We lopen langs de waterkant en scoren een lekkere hotdog. We gaan verder het eiland op richting slot Rosendal.  Een voormalig buitenverblijf van de koninklijke familie dat nu dienst doet als museum. We laten het museum aan ons voorbij gaan en lopen de omliggende tuinen in. Een stukje verder komen we bij de ecologische en botanische tuinen. We maken een kleine ronde en besluiten terug te gaan richting ons hotel. Onderweg uiteraard een terrasstop. Nog even wat winkels in en raar maar waar, we lopen zonder tassen naar buiten. Eigen schuld, dikke bult, hadden ze maar een PS5 op voorraad moeten hebben. Lekker effe chillen op de kamer. Vanavond relaxed naar de sportbar/Ierse pub op de hoek. Lekker hamburger met friet en een sapje erbij. Zo, dit was Stockholm. Man, wat een gave stad. Morgen op weg naar Göteborg.

1. Mama/oma:
    15 augustus 2021
    Genoten!!! Stockholm is een aanrader zo te lezen. Vandaag een reisdag ( zou Martine van Os zeggen ). Götenborg hier the come. Groetjes ook van papa.
  2. Marcella Withagen:
    15 augustus 2021
    Wat leuk!! Een plek waar ik dus nog eens naar toe moet reizen.