Stockholm, dag 2

13 augustus 2021 - Stockholm, Zweden

Voor het ontbijt hebben we, in verband met corona maatregelen, een tijdslot moeten kiezen. Om 9.30 uur krijgen we keurig een tafeltje toegewezen. Het ontbijt is prima. We kunnen weer op pad. We hebben van te voren een route geprint welke we gaan volgen. Voordat we bij het startpunt komen komen we voorbij een museum over de middeleeuwen. Gratis, dus natuurlijk even maar binnen. We verwachten  er niet veel van maar zijn aangenaam verrast. Wat een leuk opgezet museum. We verblijven er een uurtje en gaan verder richting het beginpunt, het koninklijk paleis. Daar aangekomen zien we weer een deur met een bewaker. We vragen wat er daar te doen is en het blijkt wederom een gratis museum. Nu worden we meegenomen naar de jaren 1200 - 1900. Wederom een geweldig museum. Iets na 12 uur beginnen we dan eindelijk aan de route. Wat een prachtige gebouwen. Ook veel leuke straatjes en ontzettend leuke pleintjes. Op één van de pleintjes ploffen we neer: lunchtijd. Dat hebben we geweten, pff wat een machtige broodjes. We kunnen weer op pad en slingeren verder door de stad. We lopen van eiland naar eiland, Stockholm bestaat namelijk uit diverse eilandjes waarvan we er vandaag 5 zullen bezoeken. Het laatste eiland bevat een kasteeltje maar dit valt wel mee en is de tegenvaller van de dag. Maar gelukkig zijn er veel meer meevallers, zoals de leuke pleintjes en winkeltjes. En ja, daar staat weer zo'n mooie wereldbol in de etalage. Eenmaal binnen zijn we het er snel over eens, deze gaat mee naar Nederland. Rond een uurtje of 5 zijn we terug op de hotelkamer. Even bijkomen en vervolgens de hotelfietsen geleend. Hiermee richting een enorm winkelcentrum, westfield mall. Er moesten sneakers worden gekocht en dit is prima gelukt. Moesten we wel 15 kilometer voor fietsen maar na die 15 kilometer te voet vandaag kon dat nog net. Weer even opfrissen en lekker uit eten. Gisteren prima tentje gevonden waar we vandaag terug gaan. Heerlijke afsluiting van de dag. Morgen iets rustiger aan, tenminste daar gaan we nu vanuit.

1. Ineke:
    13 augustus 2021
    Mooie foto's weer. Oude en moderne kunst. En die broodjes hebben jullie wel verteerd met 15km lopen en 15km fietsen. Op naar morgen. Er is veel te zien in Stockholm.
  2. Marcella Withagen:
    14 augustus 2021
    Dat ziet er allemaal erg tof uit zeg!!