Stockholm, dag 1

12 augustus 2021 - Stockholm, Zweden

Vandaag weer een verplaatsing. Ditmaal naar Stockholm, 380 kilometer verderop. Ook vandaag gaat de reis prima. Alleen in Norkopping moeten we vanwege een wegafsluiting improviseren. Lang leve google Maps. In Stockholm aangekomen blijkt dat we echt middenin het centrum zitten. De auto kunnen we gelukkig kwijt in een parkeergarage tegenover het hotel. Om 15.00 uur checken we in en stappen de hotelkamer binnen. Als we het raam open willen zetten zien we dat we recht op de winkelstraat uitkijken. Even opfrissen en dan naar buiten. Temperatuur van 26 graden is prima, niets te klagen. We lopen wat door het centrum en ploffen neer bij een tacobar, biertje erbij, nacho's, nee dat komt goed. We gaan nog even iets buiten de winkelstraat en zien het ene mooie gebouw na het andere. Deze gaan we morgen nader bekijken. Even terug naar het hotel om wat te lezen over Stockholm. We zoeken een restaurant vlakbij en das geen slechte keuze. Jammie, voor herhaling vatbaar. Nog even een korte wandeling door het centrum en dan naar de hotelkamer. Voorbereiding treffen voor de komende dagen. We hebben er zin in !

1. Ineke:
    12 augustus 2021
    Echt midden in het centrum. Morgen op ontdekkingtocht. Zo te zien is er veel moois te zien. Het blijft leuk om jullie te kunnen volgen. Ik ga morgenochtend hier in de stad (kerk) de toeristen ontvangen. Ben benieuwd of het druk zal zijn. Groetjes.