Göteborg, dag 1

15 augustus 2021 - Gotenburg, Zweden

Vandaag de reis van oost naar west Zweden. Een route van 470 kilometer. Bij het vertrek in Stockholm is veel politie op de been, er zijn diverse verkeerscontroles. Onze brave gezichten zorgen ervoor dat wij daar geen last van hebben. Voor een zondag is het nog best druk op de weg. Het eerste stuk is redelijk saai. Na de 1e stop veranderd dat opeens en rijden we een heel stuk langs een schitterend meer. Iets na 3 uur stoppen we voor een 2e korte stop. Een dik uur later rijden we Göteborg binnen en vinden het hotel vrij eenvoudig. Tijdens het inchecken staan we te overleggen als de Indische mevrouw bij de receptie ineens in het Nederlands vraagt waar we vandaan komen. Helmond kent ze wel want ze blijkt 6 jaar in Eindhoven te hebben gewoond. We blijken weer op een leuke locatie te zitten. Vlakbij alweer een pretpark (Liseberg). Ook het stadion Gamla Ullevi, waar o.a. IFK Göteborg speelt, ligt om de hoek. We gaan maar eens dwalen en komen al snel in het stadspark Tradgardsforeningens uit. Hier lopen we doorheen en bezoeken we de overdekte tuin. Het rosarium is wat minder, weinig rozen in bloei. In het park zien we ook nog het Palm huis, ontworpen als kopie van het Crystal Palace hotel in Londen. Een tijdje later lopen we verder richting Avenyn, het stadshart van Göteborg. Een lekker eettentje opgezocht en nog even verder. De lucht wordt steeds donkerder en we schuilen voor een bui. We weten nu waar we morgen moeten zijn en gaan rustig terug naar het hotel. De weersvoorspellingen voor morgen zijn niet zo fraai maar dat zien we morgen dan wel weer. Voor nu snaveltjes toe en oogjes dicht. Tot morgen lieve kijkbuiskinderen.

1. Ineke:
    16 augustus 2021
    Wat zijn jullie toch ook brave mensen, dat is ook te zien op die leuke selfie. 😀 William, fijn dat je nog weer eens een stadion kunt bezoeken. Mooie verschillende bloemen in de tuin.
    Hopelijk vandaag niet te veel regen. Hier is het ook een herfst achting dagje. Veel kijkplezier weer en op naar nieuwe belevenissen.
  2. Marcella Withagen:
    Leuke selfie 🥰
  3. Annemiek en Hans de Bont:
    16 augustus 2021
    Wat een leuke en afwisselende dingen om te zien en te doen.
    Geniet er maar lekker van.
    Groetjes, Annemiek en Hans