Bremen, dag 2

22 augustus 2021 - Bremen, Duitsland

Vandaag zijn de weersvoorspellingen niet zo best. We hebben nog maar 1 dag dus trekken we er toch maar op uit. Dus weer door der hauptbahnhof heen. Richting de Altstadte komen we eerst voorbij het Wallangenpark met allerlei leuke beelden zoals het Loriot figure. Ook voelen we ons al een beetje in Nederland, er staat een mooie molen. Op de markt aangekomen eerst naar der Bremer Roland, het symbool van de Bremer vrijheid. Nog een keer door de Böttcherstraße waar we weer nieuwe dingen zien welke we gisteren hebben gemist. Inmiddels vallen de druppels weer en gaan we op een terras zitten met grote parasols. Koffie en gebak smaken prima. De regen valt er nu flink uit dus maar een biertje, Becks, we zitten niet voor niets in Bremen. Kitty lekker aan de rode wijn. En wat jammer, het regent nu alweer. OBER. Maar dan rond de klok van 3 uur komt het zonnetje zowaar tevoorschijn. Vlug richting de Dom welke we kort van binnen bezichtigen. Vervolgens richting de waterkant, die Schlachte geheten. Hier zitten leuke tentjes, wel iets voor vanavond. Via de Böttcherstraße weer terug want we hadden toch nog iets gemist, het glockenspiel haus en die sieben-faulen-brunnen. Intussen hebben we ook al 349 keer die Bremer Stadtmusikanten gezien in allerlei materiaal. We willen nog 1 ding zien, das Schnoor Viertel, een wijkje vlakbij. Google brengt ons weer daar. Wat leuk om daar rond te lopen, het geeft een Efteling gevoel. Echt een leuke verrassing. We gaan nog even terug naar het hotel. Tegen 7 uur weer richting die Schlachte waar we een lekker eettentje vinden. Het personeel is wat klunzig maar dat is op zich wel lachen. Kitty is al flink bezig met het hoofdgerecht als de ober met een rood hoofd komt zeggen dat ze het verkeerde heeft gekregen. Voordat we kunnen antwoorden staat het juiste gerecht voor haar neus. We ronden af met koffie/thee en lopen in de inmiddels verlichte straten terug. Morgen de slot etappe naar Helmond.

1. Ineke:
    22 augustus 2021
    De verschillende variaties van de stadtmusikanten zijn wel erg leuk! Jammer van de regen maar gelukkig werd het weer droog en hebben jullie zichtlijn vermaakt op het terras. Goede thuisreis morgen hopelijk met geen files.